نکات مهم در هنگام خرید دستگاه فتوکپی
تنوع در برندها،وجود محصولات متنوع،ساختارهای مختلف….(برای خواندن ادامه مطلب روی لینک بالا کلیک کنید)
تنوع برندها،وجود محصولات متنوع،ساختار های مختلف در دستگاه ها از یک سو و هزینه قابل توجه در هنگام خرید ازسوی دیگر، عواملی هستند که ما را در هنگام خرید یک محصول جهت رفع نیاز دچار سردرگمی می کنند.
این موضوع زمانی حادتر می شود که محصول مورد نیاز شما به عاملی بعنوان “خدمات پس از فروش” وابستگی شدید داشته باشد.
یکی از از این موارد که مشتریان را در هنگام خرید دچار تردید می کند، خرید دستگاه فتوکپی است.
در این نوشتار سعی می کنیم به نکات ساده ای اشاره ای کنیم تا به شما در انتخاب گزینه درست کمک کند:
۱- بزرگترین اشتباه در هنگام خرید ملاک قرار دادن قیمت برای انتخاب است.فراموش نکنید صرفا پرداختن به قیمت، خرید شمارا از حالت کارشناسی خارج کرده و شما را از انتخاب درست دور می کند.
۲-میزان حجم کار روزانه و ماهیانه خود را برآورد کنید و دستگاهی را انتخاب نمایید که حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از میزان برآورد شما توانایی داشته باشد.این موضوع سبب می شودافزایش حجم کارشما در میان مدت توسط همین دستگاه پوشش داده شده و نیاز به خرید دستگاه جدیدی نداشته باشید. کمپانی سازنده دستگاه برای محصول خود حجم کار ماهیانه ای متصور است که میزان توانایی دستگاه را نشان می دهد. این موضوع با عبارت (duty cycle).. در دستگاه نشان داده می شود.
۳-توجه داشته باشید که دستگاه فتوکپی دستگاهی است که به شدت به خدمات پس از فروش وابسته است، پس انتخاب شرکت و شخصی که از او خرید می کنید بسیار بسیار از خود دستگاه مهم تر است.با توجه به اینکه دستگاه شما برای سپری کردن عمر مفید خود حداقل به ۳سال خدمات نیاز دارد،نوع پشتیبانی شخص فروشنده بسیار در میزان آرامش شما در استفاده از دستگاه موثر است.بر این اساس تکیه بر سابقه شخص یا شرکت فروشنده و میزان رضایت مشتریان قبلی از وی را در خرید خود حتما مد نظر داشته باشید.
۴-نکته کلیدی بعدی توجه به این موضوع است که شما بعنوان یک مصرف کننده باید بدانید هزینه تمام شده هر برگ کپی در دستگاه شما چقدر است؟ این موضوع هم برای مصرف کننده حقوقی و هم برای مصرف کننده حقیقی مهم است اما برای مصرف کنندگانی که قصد درآمدزایی از طریق دستگاه خریداری شده را دارند دارای اهمیت ویژه ای می باشد.دستگاه فتوکپی هم مانند یک خودرو دارای مواد مصرفیست که هر یک طول عمری دارند بنابراین با یک محاسبه ساده این امر در مورد هر دستگاهی قابل انجام است.کافیست مبلغی که باید بابت خرید یک قطعه مصرفی پرداخت کنید را بر طول عمر آن تقسیم کنید و با جمع هزینه ها به هزینه تمام شده در دستگاه یا همان cost per copy برسید.
۵-اکنون زمان مقایسه قیمت هاست یعنی بعد از کنار هم قرار دادن مولفه های فوق میتوانید به این نکته توجه کنید که کدام برند گزینه مناسب تری از نظر قیمتی برای کار و مصرف شماست و به این جمله کلیدی هم توجه کنید که:
“بهترین خرید لزوما ارزانترین خرید نیست”
“پارس پاپیروس” مشاور شما در خرید ماشینهای اداری
جهت گرفتن مشاوره و پاسخ سوالات خود با ما در ارتباط باشید👇👇👇
تلگرام:@vahid_rezaei60